PLAN REALIZACIJE NASTAVE
Na prvom času studenti se upoznaju sa metododologijom izvođenja predavanja i vežbanja.
Postoji razlika u predznanju o Informacionim tehnologijama među svršenim srednjoškolcima. Kao bi se znanja ujednačila, a da pri tom napredni studenti ne gube vreme, organizuju se dve različite metode vežbanja u prve 4 nedelje. Zbog toga se na prvom času vrši testiranje studenata kako bi se odredio nivo njihovog predznanja. Na osnovu ovog studenti se dele u dve grupe:
· Naprednu
· Početničku
Predavanja za obe grupe su ista i obavezna su za sve studente.
Studenti iz napredne grupe dobijaju prvi projektni zadatak koji se odnosi na izradu prikaza odabrane komponente računarskog sistema. Ovaj projekat se radi u vreme predviđeno za vežbe i po obimu treba da bude takav da se može uraditi za 3 nedelje. Projektni zadatak se daje sa ciljem da se kod studenata
· Razvije metod istraživanja na zadatu temu
· Razvije sposobnost analitičkog proučavanja nađenih izvora
· Razvije sposobnost sinteze prikupljenih informacija
· Razvije sposobnost pismene i usmene komunikacije
Studenti iz početničke grupe se za to vreme uče veštinama korišćenja računarskog sistema i osnovnih programskih aplikacija. Tokom ovih vežbi oni uz pomoć asistenta treba da urade projektni zadatak koji ima deo vezan za obradu teksta i deo vezan za izradu prezentacije.
Odbrana prvog projektnog zadatka počinje 4. nedelje u terminu predviđenom za odbranu projekata. Prisustvo studenata odbrani projekata drugih studenata je obavezno jer odbrana ima edukativni karakter. Student treba da pokaže da vlada materijom i ovlada veštinama komunikacije.
Od 5. nedelje vežbanja su ista za obe grupe studenata.
Drugi projektni zadatak se odnosi na kreiranje jednostavne baze podataka, i apliakcije koja ima forme za unos podataka i prikaz rezultata upita.
Treći projektni zadatak se odnosi na izradu jednostavnog programa u objektno orijentisanom jeziku.
REŽIM STUDIRANAJA
Prisustvo svim predavanjima i vežbanjima je obavezno. Studentima koji redovno pohađaju nastavu i urade sve projektne zadatke položili su pismeni deo ispita.
Student, uz opravdanje, može da odsustvuje sa nastave najviše 3 nedelje.
Studentima koji odsustvuju više od 3 nedelje (3 predavanja i 3 vežbanja) ne mogu dobiti potpis o redovnom pohađanju nastave. Studenti koji ne urade sva tri projektna zadatka ne mogu steći uslov za polaganje ispita.
NAČIN OCENJIVANJA
Finalna ocena studenta zavisi od njegovog celokupnog rada tokom semestra, dakle od ocena projektnih zadataka, od aktivnosti na časovima, redovnosti pohađanja nastave, kao i od rezultata na ispitu.
Ocena (O) uspeha studenata se dobija po sledećoj formuli:
O = 0,5 x A + 0,1 x B + 0,4 x C
Gde je:
A – prosečna ocena za projektne zadatke (kreće se u intervalu od 6 do 10, što znači da svi zadaci moraju biti urađeni i pozitivno ocenjeni)
B – Ocena redovnosti pohađanja nastave
B = 10 za studente bez izostanka
B = 9 za studente sa 1 izostankom
B = 8 za studente sa 2 izostanka
B = 6 za studente sa 3 izostanka
B = 4 za studente sa 4 izostanka
B = 2 za studente sa 5 izostanka
B = 0 za studente sa 6 izostanaka
C – ocena na pismenom ispitu (kreće se u intervalu 6 do 10) se određuje na osnovu broja osvojenih poena, koji se kreću u intervalu od 0 do 100, na sledeći način:
- do 54 poena 5
- 55 do 64 poena 6
- 65 do 74 poena 7
- 75 do 84 poena 8
- 85 do 94 poena 9
- 95 do 100 poena 10
Da bi položili ispit studenti treba da imaju na pismenom ispitu namanje ocenu 6.
Na osnovu izračunate ocene uspeha O, student dobija finalnu ocenu zaokruživanjem. Da bi student položio ispit ocena uspeha treba da bude veća od 5,4.
Na primer, student je tokom semestra pokazao sledeće rezultate:
- 1. kolokvijum 8
- 2. kolokvijum 9
- 3. kolokvijum 10
- Imao je 2 izostanka
- Na testu je dobio 88 poena
Njegova ocena uspeha je:
A = 9
B = 8
C = 9 O = 0,5 x 9 + 0,1 x 8 + 0,4 x 9 = 8,9 pa je finalna ocena 9
|