Identifikacioni broj : ID.1542 Period rada: decembar 1996 - decembar 1997. Rukovodilac projekta: dr Dragoslav Stefanović Adresa: MIN-Institut, ul. Višegradska 33 18000 Niš; tel. 018/334-188 INSTITUCIJA - NOSILAC ISTRAŽIVANJA: MIN-INSTITUT NIŠ PARTICIPANT: MIN SVRLJIG, SVRLJIG KORISNICI: ŽTP PODGORICA ISTRAŽIVAČKI TIM: dr Dragoslav Stefanović, I.S. MIN-Institut Niš dr Ljubomir Bogdanov, VNS. “ dr Zoran Mickić, I.S. “ mr Pera Milovanović, I.S. “ mr Rade Milojković, I.S. “ mr Vlastimir Milovanović, I.S. “ mr Anto Djivanović, I.S. “ mr Petar Petrov, I.S. “ mr Milutin Pavlović, I.S. “
EKIPA FABRIKA: Ivan Puletić dipl.inž. Todor Vacev, dipl.inž. Jelena Stefanović, dipl.inž. Živojin Ignjatijević, dipl.ecc
KRATAK OPIS ZADATAKA PROJEKTA Osnovni zadatak projekta je osvajanje proizvodnje pričvrsnog sistema šina za velike brzine (do 250 km/h) za propisane eksploatacione uslove na našim i inostranim prugama. Osvojena je tehnologija izrade svih elemenata sistema u domaćoj industriji koristeći maksimalno raspoložive proizvodne kapacitete. Izradjeni su svi prototipovi sistema i probne partije i izvršena laboratorijska ispitivanja.
REZULTATI 1. Razvoj i osvajanje tehnologije izrade plastičnog tipla za betonski prag Poboljšan tehnološki postupak T 1213 2. Osvajanje tehnologije izrade seta alata za proizvodnju tirfona Poboljšan tehnoloski postupak T 1213 3. Konstrukcija i izrada seta alata za proizvodnju vijaka i navrtki Poboljšan tehnoloski postupak T 1213 4. Razvoj i osvajanje tehnologije izrade pričvrsne opruge sistema, konstrukcija, izrada alata i prototipa opruge Novi proizvod T 114 5. Razvoj i uvodjenje sistema za obezbedjenje kvaliteta pričvrsnog pribora prema standardu JUS-ISO 900 T 1213 6. Izrada prototipova svih sastavnih elemenata pričvrsnog sistema SKL 14 Industrijski prototipovi T 1312 7. Ispitivanje prototipova svih sastavnih elemenata SKL Industrijski prototipovi T 1312
PRIKAZ REZULTATA PROJEKTA 6.1. -Vodeća ploča (ugaona vodjica) + -Plastični zavojni umetak + -Tirfon Ss 25 + Alat za presovanje tirfona - -Elastična kopča SKL 14 . model kopče na računaru u 3D grafici (crtež) . naponsko deformaciono stanje . fotografija kopče 6.2. Izvršena je analiza naponsko-deformacionog stanja konstrukcije sistema SKL 14 metodom konačnih elemanata (MDE). Korišćen je programski paket SDRC 1-DEAS V 4.0. Konstrukcija je modelirana u (3D). Dobijen je 3D model visoke varnosti Izlazni podaci analize su: deformacije (omeranja i obrtanja) napon - glavni - ?1 (max. principal) - ?2 (middle principal) - ?3 (min principal) - max. tangentni ? max (MAX SNEAR) - uporedni napon VON MISSES-a: ?VM Kao merodavni za analizu,uzeti su uporedni napon VON MISSES-a (?VM) i max. potencijalni (?max). Prototipska ispitivanja: Crteži i dijagrami sa statičkog i dinamičkog ispitivanja elastične kopče kao najvitalnijeg elementa sistema. Alat za kidanje: Izv.lab. br. 85 Dijagram 1205/98; dijagram 1206/98; dijagram 1201/97; dijagram 1202/97 Potvrda (Tigar) 6.3. Sistem kvaliteta u proizvodnji pribora SKL 14 Poštujući zahteve JŽ i drugih kupaca projektovan je sistem za obezbedjenje kvaliteta u proizvodnji pribora SKL 14, koji je u fazi uvodjenja u MIN-Svrljigu i dobijanja sertifikata. Sistem obezbedjuje kvalitet svih elemenata sistema prema zahtevima tehničke dokumentacije i standarda, stalnost nivoa kvaliteta u vremenu pouzdanost u eksploataciji
6.4. Prototipovi (svih elemenata sistema i sklopa) -Ugaone vodjice -Elastomerske podloške -Plastičnog umetka -Tirfoni S625 -Elastične kopče -Ceo sklop SKL 14 * prema seriji standarda JUS ISO 9000 Pričvrsni pribor, sistem SKL 14, razivjen je kao odgovor na najviše zahteve kvaliteta koloseka za potrebe savremenih brzih železnica. Realizacija ovog projekta omogućila je osvajanje proizvodnje pričvrsnog sistema šina za velike brzine (do 250 km/h) za propisane eksploatacione uslove na našim i inostranim prugama. Osvojena je tehnologija izrade u domaćoj industriji koristeći maksimalno raspoložive proizvodne kapacitete. Na osnovu analize parametara pri kretanju vozova velikim brzinama koji utiču na izbor i konstrukciju pričvrsnih pribora konstantovano je da pričvrsni pribor SKL 14 ispunjava sve zahteve: -obezbedjuje da šina i prag budu u trajnoj elastičnoj vezi -sistem pruža podužni otpor silama kočenja -sistem pruža mogućnost lakog održavanja -sistem se sastoji iz vrlo malo pojedinačnih delova -sistem je pogodan kako za masinsku, tako i za ručnu montažu i demontažu Elastični pričvrsni sistem se kopčom SKL 14 namenjen je za ugradnju na betonskim pragovima. Elastični pribor SKL 14 se može proizvoditi u domaćin fabrikama, te se predlaže kao najprihvatljivije rešenje za upotrebu na Jugoslovenskim železnicama. U okviru projekta izradjeni su prototipovi svih elemenata sistema koga čine: -plastični zavojni umetak -podložna ploča (guma) -tirfon SS-23 -vodeća - ugaona ploča -elastična kopča SKL 14 Izvršena su sva potrebna laboratorijska ispitivanja osnovnih materijala i gotovih proizvoda (statička i dinamička) kao i ispitivanje celog sistema na trajne oscilacije od 5 miliona perioda sa frekvencijom 8 Hz, amplitudom sile 10,5 KN i sa hodom od 1,4 mm. Ispitivanja su potvrdila da sistem zadovoljava sve predvidjene uslove koje propisuju JŽ i druge evropske uprave i može se koristiti za brzine do 250 km/h. PRIKAZ REZULTATA PROJEKTA
|